Jump to content

Wikipedia:Wikipedia as a source on TV and radio

From Wikipedia, the free encyclopedia

Please do not list any instances of Wikipedia being a product placement or a mere reference; for those, see Wikipedia in culture.


  • May 2 - Paul of the TV show Auction Kings uses part of the John Quincy Adams article (namely the intro to the article zoomed in on a computer tablet) to help partially authenticate a document purportedly signed by Adams.





  • November 24 - On BBC News 24 television coverage of the Alexander Litvinenko poisoning case a reporter can been seen using Wikipedia for background research. During a segment giving in depth coverage on what Polonium 210 is, the reporter interviewing a chemist could clearly be seen holding notes with the infobox from Wikipedia's Polonium page visible on the top.
  • August 30 - The Discovery Channel show MythBusters showed host Jamie Hyneman browsing Wikipedia in the episode Earthquake Machine. The specific article on screen cannot be identified clearly, though Hyneman is said to be researching the design of Nikola Tesla's Houston Street laboratory.
  • August 25 - Disc jockey at KZLT in Grand Forks cited Wikipedia's World's Largest Buffalo page, noting the humour in turning the sculpture into a Chia pet, as reported in the article.
  • July 19 - The Discovery Channel show MythBusters showed Grant Imahara looking at the Wikipedia article Calorimeter in testing the myth of which had more nutritional value: Cereal box or Cereal.
  • May 31 - Sveriges (Swedish) Television story on The Pirate Bay cited the Wikipedia article.
  • April 14 - Little Atoms, on London's Resonance FM, used the article on Peter Tatchell as a source (MP3 of the whole interview).
  • March 25 - Bruce Feiler, author of Walking the Bible (book) (ISBN 0380807319) is shown in a PBS television program of the same name. He goes into an internet cafe to research information about Mount Ararat in connection to Noah's Ark. Video of Wikipedia's entry on Marco Polo is shown while Feiler's voice over explains that Marco Polo visited Mount Ararat in 1254. The on-screen video of the Wikipedia article is not making that claim however, it is showing that Marco Polo was born in 1254. The Marco Polo article does not even mention Mount Ararat directly, though it does mention that Marco Polo traveled in the general area of the mountain.
  • February 20 - CNN Headline News story about the new KKK referenced Wikipedia for brief list of stats and facts about the organization.
  • January 23 - Wikipedia article on Rachelle Waterman was featured on CNN Headline News (Nancy Grace).


  • January 13 - While discussing Prince Harry of Wales's wearing of a Nazi uniform at a fancy dress party during BBC Radio Five Live's morning phone-in, presenter Victoria Derbyshire read the final paragraph of the introductory section of the Swastika article (on its origin and significance in eastern religions) — unfortunately without attributing it!
  • Australian interview program Enough Rope uses Wikipedia as a link for its very high profile interviewee, Mark Latham. The interview was subect to legal gags, forced off the air, screened later and thus front page news in Australia on 16 September. Due to the late screening, many will go to the program's website to follow up.




  1. ^ Dr J. Craig Venter (December 4, 2007) [repeated on BBC World TV January 20, 2008]. "The Richard Dimbleby Lecture 2007: Dr J Craig Venter – A DNA-Driven World". BBC. Retrieved 2007-01-20. Wikipedia defines a disruptive technology or disruptive innovation as "a technological innovation, product, or service that eventually overturns the existing dominant technology or status quo product in the market."